dimarts, 23 de març del 2010

Conferència sobre el nou repte docent!

Es dóna per suposat que si un mestre ensenya molt, els alumnes aprenen molt. Al futur, es dóna és importància a l'aprenentatge. aquest canvi està condicionat per les TIC.
Venim d'un món educatiu on el principal material utilitzat és el físic: llibres, estoig, instrumental educatiu... Així, la incorporació de l'ordinador a l'aula ens porta a un lloc que va més enllà dels llibres virtuals, perquè si passem del llibre sobre paper a un llibre escanejat, no guanyem res. S'ha d'anar més enllà.
I què passa amb el material? Passem de l'estoig al portàtil? No! Hem de pensar en un programari!
I l'instrumental educatiu? D'aquesta pregunta encara no s'ha formulat cap resposta. Ara per ara només és duu a terme una visualització de determintats objectes.

Material Digitals:
  • Xarxa "ring": és un espai docent, una xarxa social.
  • Twiter: ens permet estar al dia. Té un espai per a alumnes de primària (Kitxalla) amb eines que van més enllà, treballen els grups col·laborativament. Això és un complement dels llibres.
Programari portable:
Serveix per tenir els programes en una carpeta d'un USB. Facilita al professor l'entrada a l'aula. Aquesta carpeta conté tots els programes de manera gratuïta amb oppen office.
Hi podem trobar el Google earth, la ràdio, l'Oppen office, etc.

Plataforma 3D
Ens permet plantejar simulacions, com ara un aula, un ordinador virtual, activitats simulades, posar als alumnes en situació (coses que a la realitat no es poden fer), etc.

Aspectes més rellevants de la conferència:
  • Pot ser un suport a l'aula.
  • Ajuda a motivar a l'alumnat.
  • Dóna facilitat pel que fa al programari (l'USB).
  • Els alumnes tenen la possibilitat d'interactuar.
  • Els alumnes aprenen més, i alhora, es diverteixen.
  • Les plataformes 3D són un bon recurs per fer simulacions.
  • Gràcies a les TIC podem anar més enllà dels llibres de text i dels llibres virtuals. Les TIC són un gran complement en el procés d'aprenentatge.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada